ריוקאן-תענוגות האירוח היפני

IMG-20171020-WA0010

להגיע ליפן כדי לישון על הריצפה

“אני רוצה ללון בריוקאן” אמרתי לבעל כשהתחלנו בתכנון הטיול ליפן. פניו נעו מצד לצד כשהוא שולל את האפשרות על הסף.” אני לא מתכוון להגיע ליפן כדי לישון על הריצפה ובטח לא כדי להתרחץ עם אנשים אחרים באמבטיה משותפת!”  כך הודיע נחרצות. ביפן יש מלונות מהסוג שכולנו מכירים. בד”כ הם גדולים, בחלקם אף מפוארים ובסגנון מערבי. אפשר לנחש איזו חוויה מצפה לנו ובכל המקרים בהם ביקרתי במלונות כאלו החוויה היתה טובה מאוד. אבל,לינה במלון מסורתי (שנקרא ריוקאן) מכין לנו הפתעה וחווית ארוח ברמה אחרת. תרשו לי להמליץ לכם (ואפילו לדרוש..)  לשלב מלונות מעין אלו בחלק מהטיול שלכם.

IMG-20171020-WA0009

ריוקאן מעוצב כמו בית יפני

ריוקאן מעוצב כמו בית יפני עם מחצלות (הנקראות טאטמי) ,דלתות הזזה שקופות למחצה וכמובן חדרים  בעיצוב יפני. אז  איך נראה חדר כזה? בד”כ חדרים יפנים הם חללים שאין בהם עומס של תמונות וחפצים. במרכז החדר יש שולחן  נמוך ו2 כסאות נמוכים. בפינת החדר תמונה בודדת וסידור פרחים קטן באגרטל. בשעות הערב מזיזים את השולחן ופורסים מזרונים על רצפת הטאטמי.ישנם אנשים שלא מתרשמים מתמונות החדרים היפנים באינטרנט. החדר נראה להם ריק מדי. אבל לכך יש סיבה ופילוסופית חיים שלמה  שמאמינה כי ה”ריק” הוא חלק חשוב בדיוק כמו מה ש”ישנו”. לפעמים חייבים להתרוקן מכל מיני דברים בחיינו כדי להתמלא מחדש. דמיינו כוס מלאה במים. אם  נרצה להוסיף לה נוזל המים יגלשו מהכוס. על מנת להתמלא מחדש חייבים להתרוקן. כך גם החדר היפני, מתרוקן ומתמלא. בלילה הוא מתמלא במזרונים ושמיכות ובבוקר מתרוקן מחדש. מה אמרנו? פילוסופיית חיים .

אין כמו חווית הארוח בריוקאן

אני יכולה להרגיע ולאמר שמאז שהתנסה בלינה באחד מהריוקאנים הפך הבעל הסורר למעריץ מושבע שלהם והאמת אין כמו חווית האירוח בריוקאן. מי שרוצה לחוות את יפן באופן אותנטי חייב לעצמו את החוויה הזו. האמת, שריוקאנים הם מלונות יפייפיים בעיצוב מדהים. מסדרונות מרוצפי עץ, פרחים, עששיות דולקות המאירות את פינות המלונות באור יקרות. גנים יפנים יפייפים המבצבצים בפינות שונות במלון ואירוח יפני שאין שני לו. המילה להכנסת אורחים ביפנית היא אומוטנשי, שמשמעותה הוא לתת מבלי לרצות לקבל דבר בתמורה. וזה מה שילווה את שהותכם במלון מהרגע  שתיכנסו ועד היציאה  ממנו. את בואכם ילוו בשלל קידות ומחוות, לפני שיביאו אליכם את מסמכי הצ’ק אין יושיבו אתכם בחדר מעוצב להפליא, מוסיקה יפנית תתנגן ברקע ואתם תרגישו מיד אוירה של רוגע וספא. הצ’ ק אין לא מתבצע מיד אלא לאחר שהשבתם נפשכם בשתית תה ירוק וממתק יפני. אח”כ יובילו אתכם לחדר, יסבירו כל דבר, יקודו שוב ויבדקו מה אפשר לעשות הכי טוב עבורכם. בריוקאנים יש אונסנים שהם בריכות טבילה עם מי מעיינות חמים. לפני הטבילה (כמו במקווה) יש להתקלח היטב במקלחות הצמודות לאונסן ורק אחכ לטבול.

IMG-20171020-WA0018

הטבילה באונסן היא חוויה משכרת

הטבילה באונסן היא חוויה משכרת החל משלל בקבוקי שמפו קרמים ותמרוקים ששמים במקום במיוחד בשבילכם וכלה בטבילה עצמה שהרי אין כמו טבילה במים חמים אחרי יום של טיול. האונסן מעוצב באבנים מחוספסות עם שילובי עץ. בחלק מהמלונות יש גם אונסנים הממוקמים בחוץ ואז הטבילה משתלבת  בנוף של הטבע. יש אונסנים שבהם ניתן להזמין מים בצבעים וכן, בכל מלון שהייתי ניתן להזמין בתוספת תשלום של 60 ש”ח בערך אונסן פרטי לזוג למשך שעה בתיאום מראש עם הקבלה.

IMG-20171018-WA0005

הארוחה נראית כמו ציור

את חווית הלינה בריוקאן משלים הלבוש היפני המסורתי. לאורחים מוצעת האפשרות ללבוש יוקטה, שהיא מעין פיז’מה יפנית יש מלונות שיסייעו לכם ללבוש קימונו ותוכלו להלך איתו במלון ואפילו לצאת לשוטט ברחוב. ארוחת הבוקר היא בד”כ יפנית מסורתית (אם כי ניתן גם להזמין ארוחה מערבית) וזו חוויה בפני עצמה. הארוחה נראית כמו ציור שלל מנות בצלוחיות קטנות בצבעים שונים, יוגשו אחר כבוד לשולחנכם. בכל ארוחה יש מרק מיסו ואורז עם שלל ירקות  ודגים. בריוקאנים ניתן להזמין גם ארוחת ערב שמורכבת משלל מנות מיוחדות. יש שילוב של בשר  וירקות עם אורז ומיסו בשילובים מעניינים שונים, לעיתים אנו מצפים להיפגש בטעם מוכר  אך נתקלים בטעם אחר מה שהופך למעניין ומשעשע.

השעה 0700 בבוקר בריוקאן בטאקימה. אני מתעוררת. לצידי המיטה ריקה. לאן נעלם הבעל? אני תוהה. פתאום נשמע סיבוב המפתח ודלת ההזה נפתחת. מולי עומד גבר מוכר לבוש ביוקטה. איפה היית? אני שואלת את הבעל. “אה! טבלתי באונסן. אני רוצה להגיד לך שהריוקאן הזה פשוט נהדר!”

ריוקאנים שהייתי בהם וממליצה עליהם מאוד: הוזמנו דרך אתר booking.com

בעיר נארה-

new wakasa ryokan

I

בעיר טאקאימה-

oyado koto no yume ryokan

 

בעיר  פוקוקאווה הידה (18 דקות מטאקימה ברכבתjr)-

ryokan  yatsusankan

 

2 תגובות

    • הי בנצי תודה על התמיכה . התרשמתי מהבלוג שלך ומאהבתך לטיולים. מאחלת לך להמשיך לתור פינות בעולם שאשמח לשמוע עליהן.

אשמח אם תגיבו

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.