טיול ביפן הקסומה טאקאימה,הכפר שיראקווה גו והידה פורוקאווה

IMG-20171028-WA0006

חנות העתיקות בטאקאימה

כשהייתי ילדה, בשנות השמונים העליזות, יצא לאקרנים הסרט האלמותי “הגרמלינס”. הסרט נפתח בסצנה מחנות עתיקות בבעלות סיני זקן, בה רוכש אב מתנה לבנו ,יצור מוזר שנקרא “גיזמו” כחית מחמד. ליצור מוצמדות “הוראות הפעלה”.אסור לחשוף אותו לאור,אין להניחו בקרבת מים ואין להאכילו אחרי חצות .אבל כשההוראות לא נשמרות הכל משתבש…היצור מתרבה ומביא לעולם יצורים נוספים המטילים את אימתם על העיירה השלווה.נשבעת לכם…מצאתי את חנות העתיקות הזו בטקיאמה! אך נתחיל מהתחלה… קודם נבקר בכפר שיראקווה-גו ואחר כך נגיע לטאקאימה.

IMG-20171028-WA0003

 

הכפר שיראקאווה-גו הוא מעין מוזיאון פתוח

לטאקאימה הגענו מקאנאזווה. יצאנו לכיוון טאקאימה באוטובוס שמקום ישיבה עליו הזמנו עוד מהארץ באמצעות אתר japan bus online . האוטובוס יוצא מרציף בכניסה לתחנת הרכבת שבקאנאזווה ועוצר,לאחר שעת נסיעה, בשיראקווה-גו, כפר ששוה לעצור ולבקר בו בדרך לטאקאימה. זהו  כפר, שהוא אתר מורשת עולמית, בו נשתמרו בתים מסורתיים שנקראים גאשו -זוקורי. על שם גגות הקש המשופעים המאפיינים אותם. הגגות, הם בעלי שיפוע חד של 60 מעלות ונבנו כך בכוונה ע”מ לנקז את מי הגשמים והשלגים ע”מ שהקש ממנו עשוי הגג לא יירקב. בכל שנה עוסקים מתנדבים רבים בשימור וחידוש גגות הקש(באיזור הכפר יש כפרים נוספים בהם ניתן לבקר- ogimachi, suganuma, ainokura).

 

IMG-20171028-WA0065

הכפר שיראקווה-גו, הוא מעין מוזיאון פתוח שניתן להתרשם מהביקור בו על החיים בכפר ולבקר בתוך בית גאשו מסורתי. למרות שאת הכפר גודשים תיירים רבים הוא קסום, מלא חיים והאווירה בו נעימה ומזמינה.האוויר צלול, בקידמת חלק מהבתים גינה פורחת או גינת ירק שהשמש מאירה חליפות. למי שנרתעים מתיירים רבים ניתן לבדוק אפשרות ביקור באחד הכפרים האחרים שצויינו אם כי אין הדבר מבטיח שלא תיתקלו באיש. אפשר להקדיש לביקור מספר שעות ולהמשיך באוטובוס משך שעה נוספת לטקיאמה.אם בכפרשיראקווה גו יש תחושה של חזרה לימים עברו, טאקאימה מהווה המשך ראוי לאותה התחושה. IMG-20171028-WA0072
IMG-20171028-WA0015

טאקאימה היא עיר מדהימה

טאקאימה היא עיר מדהימה ששוכנת בינות להרים והדרך המובילה אליה מיוערת ויפייפיה. יש בה רחובות הסטורים מלאי קסם ועניין. יש בה בתים עתיקים שניתן לבקר בהם ולהתרשם מחייהם של האנשים בה כמו בית יושיג’ימה ומוזיאון קוסאקאבה המאפשרים שניהם הצצה לאופן בו חיו אנשיה של העיר. הראשון סוחר סאקה והשני מלווה בריבית .יש בה מוזיאון לארכיאולוגיה, מוזיאון העיר טקיאמה המגולל את תולדות העיר ואוסף של משפחת היראטה הכולל בגדים וצעצועים מתקופת אדו. יש עוד שלל מוזיאונים שניתן ללמוד עליהם באמצעות מפת העיר המחולקת בבתי המלון. המפה זמינה גם בעברית(!), מה שמקל על ההתמצאות בעיר.

אנחנו הסתפקנו בביקור באולם תצוגות “עגלות הפסטיבל “ של העיר , שם מוצגים ה”מיקושי” שהן דיגמי מקדשים על עגלות נישאות שמוצאות לרחובות טקיאמה,בכל שנה בפסטיבל האביב(14-15 באפריל) ובפסטיבל הסתיו  (9-10 אוקטובר). בשני הפסטיבלים מתקיימת תהלוכה של 11 במות מקושטות וגבוהות שאותן נושאים תושבים לבושים בבגדים מסורתיים.

IMG-20171028-WA0013

בחצר המוזיאון ישנו בית קפה הממוקם בחנות מזכרות ששם ניתן לשתות את הקפה הטוב ביותר שתשתו ביפן. בעל החנות אף “ישחק” עם הקצף של הקפה ויוציא תחת ידיו ציור מקסים שחבל לשתות ולקלקל.IMG-20171028-WA0021

לאחר ששתינו וקצת נחנו, חווינו את העיר דרך הרובע העתיק שלה , רובע סאנמאצ’י שהוא אזור גדול , של בתים עתיקים שרובו הוסב לחנויות קטנות, מסעדות ציוריות ומבשלות סאקה. את הבוקר פתחנו  בשוק הבוקר miyagawa IMG-20171028-WA0004הממוקם על גדות הנהר. שוק נוסף “jinya mae“קיים במרחק מאות מטרים ליד גשר אדום “naka bashi“החוצה את הנהר. מדובר בשני שווקים קטנטנים שם מוכרים פירות, ירקות דגים ומיני סידקית . רב האטרקציות בעיר מרוכזות באיזור לא גדול , לא יותר מ15-20 דקות הליכה מתחנת הjr (שצמודה גם לתחנת האוטובוסים).IMG-20171028-WA0017

אי אפשר לדבר על טקיאמה מבלי להמליץ על חנות של אומן המפליא בעבודות עץ וגם עושה תיקים יפייפיים, ממנו רכשנו  שעון מדהים.לחנות שלו קוראים swing (מצורף קישור).IMG-20171028-WA0012 ואז…אז הגענו לחנות העתיקות הקסומה…החנות עמוסה בשלל עתיקות עד שכמעט לא ניתן לראות את המוכרת ..שולחנות קטנים מעץ, מגירות עתיקות ואפילו כובע של לוחם יפני מתקופת מלחמת העולם השניה. IMG-20171028-WA0024לא יצאנו משם עם “גיזמו” ,אבל יצאנו עם פריט מוזר לא פחות .. תוף יפני…מונח במסגרת עץ מגולפת. בהחלט לא פריט שמוצאים בכל מקום ואפילו קיבלנו הנחה במחיר.מומלץ,מומלץ,מומלץ. שמה של החנות nakagaki (מצרפת צילום של כרטיס הביקור).

ריוקאן מקסים

בטאקאימה לנו בריוקאן(מלון מסורתי),oyado koto no yume ryokan מקסים הנמצא מרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת jr. המלון מעוצב באלמנטים מסורתיים עדינים, משרה רוגע ושלווה השירות בו מעולה (חבל שאין מילים נוספות בעברית שיכולות להעביר את רמת השרות). כבר בכניסה אליו, רצים (לא הולכים, רצים) אליך מספר אנשים. האחד מושיב אותך להתרגעות ומנוחה, השניה רצה אליך כשבידיה תה ירוק וממתק יפני להשיב את נפשך והשלישי מגיע אליך עם מסמכי הצ’ק אין. בפינה מופיע הרביעי שלוקח אותך אחר כבוד לחדר שלך ולאחר הסבר על המלון ומתקניו הוא משתחווה(כן ממש!)כלפיך באופן שאפילו גרם לנו למבוכה קלה והזכיר לי את הביטוי התנכ”י “וישתחו אפיים ארצה”. במלון, יש אונסן ציבורי וניתן להזמין גם אונסן זוגי . כמו כן, אנשי המלון יסייעו לכם ל”היכנס” לתוך תלבושות מסורתיות איתן ניתן להתהלך גם מחוץ למלון- כדי לקבל חוויה מסורתית מלאה. את ארוחת הערב הזמנו במלון וזו חוויה מרהיבה שחייבים להתנסות בה. האוכל שהונח בצלוחיות שונות על השולחן עוצב כמו בציור טבע. פרחים ועלים שימשו כמצע לדגים, בשר וירקות שעוצבו בצורות וגדלים שונים . מנות מבושלות, צלויות הכל הוגש במעין מחול מהפנט. (**כיתוב מאוחר-לצערי הבנתי ממטיילים אחרים כי המלון אינו מציע עוד ארוחות ערב מציעה לבדוק). עדיין מדובר במלון קסום שאין לוותר עליו.) אחד המטיילים המליץ על מסעדה נעימה מאוד לארוחת ערב בה אכל בשם sakurajaya שגם זוכה לביקורות נלהבות ברשת. מודה שלא הייתי שם אבל אפשר להיכנס לקישור ולהתרשם.

המבקרים בטאקיאמה יכולים להיעזר בנוסף, בשירותי בית חב”ד שהוקם בעיר ומציע שירותי מסעדה ישראלית כשרה, קידוש וסעודת שבת בימי שישי ושבת, חגים שניתן לחגוג במקום ועוד ועוד. הכל בידיהם הנאמנות של הרב שלום ורחלי ויספיש שמחכים לכם עם הרבה נתינה.

IMG-20171020-WA0008בבוקר קמנו מבושמים מליל האתמול והמשכנו לפנינה לא מוכרת, עיירה קטנה בשם הידה פורוקאווה, hida furukawa הנמצאת מרחק 18 דקות נסיעה ברכבת מטאקאימה.

רגע לפני שאנו עוזבים את טאקאימה המדהימה, תרשו לי להמליץ על חנות נעליים ממש בסמוך למלון. מעבר לעובדה שיש שם נעליים מדהימות וגם במידות קטנות (מה שבד”כ בארץ לוקח לי שעות רבות למצוא נעליים במידה קטנטנה שתתאים לכף רגלי הזעירה..). בזוג הנעלים בו התאהבתי נדרשה רפידה נוספת (מה שנקרא בעגה של המוכרים “ספידה”). המוכר,  פתח את פנים הנעל והדביק ביד אומן את הספידה כחלק אינטגרלי מהנעל. שירות לעילא ולעילא.

IMG-20171022-WA0010IMG-20171028-WA0033

הידה פורוקאווה, עיירה קטנה וחביבה

מטקיאמה בדרך לhida furukawa,עיירה קטנה וחביבה עם נהר החוצה אותה.שלווה אמיתית.ממליצה מאוד לסור אליה ולטייל ברחובה הפנימי (setogawa) אותו חוצה נחל קטן ובו שטים דגי קוי בצבעים בוהקים,שהתושבים מאכילים מדי יום. IMG-20171028-WA0044הנחל, צמוד לבתים וגשרונים קטנים נמתחים מדלתות הבתים אל הרחוב עצמו.כל כך ציורי ומקסים. אנחנו לא ראינו ולו תייר אחד כאן. אז למי שמחפש קצת יותר אותנטיות – הגעתם למקום הנכון.ניתן להעביר שעה קלה במקום ולשוב לטאקאימה. IMG-20171028-WA0053אבל אנחנו בחרנו להעביר שם לילה, להוריד הילוך ולהתבשם באווירה הנעימה של העיירה. המלון המסורתי שבו לנו ,ryokan yatsusankan הקצה לנו חדר גדול ויפה עם נוף מדהים לנהר araki-gawa ולמקדש בודהיסטי שנישא מולנו.בערב נדלקים פנסים לאורך הנהר וזה מאוד נחמד לפסוע לאורכו. כבכל מלון מסורתי גם כאן יש אונסן וגם אונסן זוגי נעים שניתן להזמין מראש . יש גם אונסן חיצוני המשקיף על גן יפני.

בעיר ישנה חנות להכנת נרות יפנים מסורתיים של junji mishima מהידה פורוקאווה ניתן לקחת טיול בטבע באמצעות דיווש על אופניים הנוסעות על מסילת רכבת.על כל אלו בקישור הבא הידה פורוקאוה.

רגע לפני שעוזבים את המקום הקסום הזה, המלצה אחת אחרונה על מקום טוב לאכול את ארוחת הערב. שוב, כמו שאנחנו אוהבים, מדובר במסעדה קטנה ומשפחתית עם אוכל טעים מאוד ואפילו עם נגיעות סיניות tsuruyashiyokudou .

בצער רב נפרדנו משלוש הפנינים ההיסטוריות הללו , אבל לקחנו עמנו כצידה לדרך ניחוחות עבר, מזכרות לאהובים וגם תוף אחד יפני מחנות עתיקות קטנה ומטריפה..

 

 

 

 

 

 

 

12 תגובות

  1. אזור מקסים. מומלץ גם להישאר לישון בשיראקאווה גו. התארחנו באחד הבתים, אכלנו ארוחה יפנית, ישנו עם ציוץ צרצרים וצפרדעים מהגינה. קסום. במרכז הכפר יש גלידת שומשום שחור מעולה.

  2. אורית יקרה שלי.
    ניפעמתי ליקרוא את התאורים הכל כך מפורטים והתמונות המדהימות מאותם מקומות.צחקתי כשראיתי את היפנית לצידך פתאום יותר גבוה ממך.
    התילבושות כל כך התאימו לכם ונירטתם כמו זוג נאהבים בסרט יפני.
    תודה מכל הלב על השיטוף המלא דעושה חשק לעלות על מטוס ישירות לאותם פנינות מרהיבות שהייתם.
    המשיכי להעשיר לנו את הידע בכתיבתך המופלאה.אוהבת אתכם וגאה בכם על הטיול הניפלא שעשיתם לבדכם.

    • סופילה ,תודה על התמיכה בתוך הבלוג ומחוצה לו.מקווה להמשיך לעמוד בציפיות.אוהבת!

  3. פוסטים מאלפים. מהנים ומחכימים.
    אשמח לדעת מה היה המסלול שלכם. לא ממש הצלחתי להבין.
    תודה
    יואל

    • יואל היקר.קודם כל תודה על התגובה מחממת הלב.הייתי פעמיים ביפן. בכל פעם עשיתי מקטע אחר(גם מטעמים של אילוצי זמן ובייביסיטר).בבלוג אני כותבת על הטיול האחרון שבו נחתנו באוסאקה(בחברת ה תעופה קוריאן אייר),יצאנו להירושימה ומיאגימה (לנו בהירושימה)משם לנארה ומשם דרך אוסאקה לקאנאזווה ולאחר מכן לאיזור גיפו טאקאימה, שיראקווה גו והידה פורוקאווה,משם חזרה לשהות של יום באוסאקה וטיסה בחזרה. בשני המוקדים הגדולים טוקיו וקיוטו הוקדש הטיול הראשון וגם הם מומלצים בכל לשון.

  4. שלום לך יקירתי
    אני לא כל כך בקיאה בהתנהלות בפייסבוק , אך מאד נהניתי לקרא התרשמויותייך מיפן ואשמח מאד להיעזר בהמלצותייך באשר לתכנון הטיול שלנו . .אנו אמורים לצאת ב 28 במרץ ולחזור ב 17 באפריל. .בגדול חשבנו להגיע לטוקיו ולהשאר בה מספר ימים .לאחר מכן לקחת רכבת לקיוטו ,נארה לסייר באזור משם להמשיך לקאנזאווה,טאקאימה וטיולים נוספים באזור עפי המלצותיך .לאחר זאת נחזור לטוקיו משם נחזור ארצה. האם תוכלי בבקשה להמליץ לנו כמה ימים להקדיש לכל יעד ויעדים נוספים אם יש , לרשותנו עומדים כ 16 ימי טיול נטו .על הירושימה ויתרנו
    תודה מראש עדנה גונן

    • הי עדנה שמחה לקרוא שנהנית. אשיב לך במייל יותר מאוחר היום על שאלותיך. שיהיה טיול מהנה😍

  5. הי,נהנתי לקרוא את הבלוגים השונים,אני באמצע של בניית מסלול ואשמח להתיעץ
    כרגע יש רק כרטיסי טיזה,נחיתה בערב באוסקה ב 29 למרץ וחזרה מטוקיו ב 16 לאפריל.
    אוסקה 2 לילות,הירושימה לילה,קיוטו 4 לילות,אלפין רוט (לא ברור לי איךה לישון וכמה ימים להקדיש
    וכ 7 ימים בטוקיו.אנחנו נהיה עם ילדים בני 15,12 ,7.
    האם התכנון נכון?
    צריך לדעת האם כדאי לעשות אלפין רוט עם ילדים?
    תודה
    טלי

    • הי טלי. תודה על המשוב. בימים הקרובים אקרא בעיון את המסלול שלך ואחזיר תשובה במייל הפרטי.

אשמח אם תגיבו

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.