קוראשיקי יפן (kurashiki) – חלום על פני המים

תגיעו לקוראשיקי

אם חפצה נפשכם להתרחק קצת מההמולה ומשאון העיר תגיעו לקוראשיקי. קוראשיקי נמצאת מרחק של שעת נסיעה לערך ברכבת מהירושימה וכשעה ורבע מאוסקה וקיוטו ולכן יכולה להוות תחנת ביניים במסלול המשלב ביקור בערים הללו, עצירה שכולה שלווה והתרעננות. זוהי עצירה חיננית בדרך, אבל גם עצירה בזמן.

למרות שבמציאות מאכלסת העיר כחצי מליון בני אדם, אתם כלל לא תחושו בכך. עלי היא השרתה שלווה ונינוחות שכל כך נזקקתי להם. מימיו של נהר Takahashi החוצה את  העיר, מקדמים את כל הנכנס בשעריה של קוראשיקי Kurashiki, עיר הסטורית  מתקופת אדו (1603-1867) שמרכזה העתיק נראה כאילו קפא בזמן.

יפן 5

מימי הנהר מלווים את המבקר לאורך כל שהותו בעיר ותעלותיו חורצים אותה כמו קמטים החורשים את פניה של אישה יפה ומעניקים לה הוד והדר השמורים לאישה בערוב ימיה. לא סתם קיבל מרכזה ההיסטורי של העיר את הכינוי היפני Bikan שמשמעו  מראה מרהיב, מראה יפייפה.

יפן 8

חזרה במנהרת הזמן

התחושה הראשונה שעלתה בי כשהגענו למרכז ההיסטורי ונכתיק של קוראשיקי (מרחק 15 דקות הליכה מתחנת הרכבת המרכזית של העיר או מספר דקות נסיעה במונית) היא של חזרה במנהרת הזמן אל עידן אחר שקט יותר ושליו. בעברה ההיסטורי שימשה העיר כמחסן האורז של הסביבה וכמו הנהר שבה כך גם מחסניה סיפקו כל טוב שסייע לקיים את תושבי הסביבה בחיי היומיום.

המחסנים בצבעי שחור ולבן האופיינים לבתי מסחר עתיקים עומדים בגאווה על תילם ומספרים את סיפורה של יפן. זו המסורתית, ההיסטורית שנחשפה באחת למערב העניקה לו משפעה ואף נטלה ממנו. לכן, אפשר למצוא בקוראשיקי עדויות היסטוריות לחיים של מסורת חקלאית מחד, אך מאידך יש בה חיבור לכאן ועכשיו המשתקף באמצעות מבני המסחר שהפכו לבוטיקים, מסעדות וחנויות מעוצבות המציעות מרכולתם לכל דורש  כמו גם מבנים המשקפים חיבור לתרבות  מערבית ומהווים ניגוד מעניין לרוח ההיסטורית הנושבת בה.

יפן 6

מוזיאון Ohara , מקדש Achi, בית Ohashi

באופן זה, תוכלו לפגוש בעיר במבנה של מוזיאון אוהרה (Ohara) הנמצא ממש לאורכה של התעלה החוצה אותה. המבנה מעוצב כמקדש יווני והוא משמש כמוזיאון לאומנות מערבית. המוזיאון מציג עבודות של אמנים בעלי שם כדוגמת מונה, פיקאסו ומאטיס לצד עבודות של אומנים יפניים. מי שלא עייף מביקור במקדשים יוכל למצוא בקוראשיקי את מקדש Achi שאליו ניתן לטפס ולראות את העיר מלמעלה כמו גם להתרשם מפרחי הויסטריה העתיקים שישנם במקום. ביתה של משפחת Ohashi  משפחת סוחרים אמידה שהשפיעה על העיר ומבניה אף הוא פתוח למבקרים שיכולים לקבל הצצה לאופן בו התנהלו חייהם של תושביב הסוחרים של העיר בתקופת אדו.

11

כיכר Ivy

אני הגעתי לעיר בשעת בינערביים, חלפתי על פני חזית הבניין המרשימה של מוזיאון אוהרה ואף ביקרתי בכיכר Ivy ששימשה כתחנת הכותנה הראשונה ביפן ובנויה כחצר אירופאית לכל דבר, מדהימה ביופיה ומאכלסת בית מלון, מסעדות ומספר מוזיאונים קטנים ביניהם מוזיאוני צעצועים ומוזיאון המוקדש לגיבור אגדות ילדות יפנית המכונה Taro momo ובתרגום חופשי “ילד האפרסק”. דרך אגב גידולי האפרסק נפוצים מאוד בסביבה, דבר שעיצב והשפיע על גיבורי האגדות והילדות וגם כיכב בקינוח שאכלתי בארוחת הערב במלון בו שהיתי על גדות התעלה.

10

 המרכז העתיק Bikan

אין לי מושג אם תבחרו לעשות את כל האטרקציות שמציעה העיר החיננית הזו, בכל מקרה אני מצרפת כאן קישור לאתר של קוראשיקי בו ניתן למצוא מידע על כל אחת מהן. עוד דבר שעושה את הביקור בעיר למהנה הוא שרוב האטרקציות נמצאו במרחק הליכה זו מזו מהמרכז ההיסטורי. ההמלצה העיקרית שלי וכך גם עשיתי אני היא לתור את המרכז העתיק Bikan בשעה הזו של הדמדומים, כשהשמש נוטה ללון והחנויות עדיין פתוחות ומזמינות.

אנחנו התרשמנו  מעבודות הטוויה והריקמה האופייניות לעיר ובעיקר מחנות שטיחים אחת שמשכה תשומת לב בעיצובי השטיחים הצבעוניים והמרהיבים שלה. בנהר ניתן היה לראות עדיין בשעה זו שלפנות ערב את דגי הקוי האדומים, כשהם מנצנצים ונפרדים מהשמש לשלום עד הבוקר שלמחרת. עצי ערבה בוכייה נטו על הנהר וענפיהם ליטפו את הדגים השוחים בו.

יפן 3

בנהר עברו לאיטן סירות צרות עם מספר לא רב של אנשים שבחרו לשוט בו (גם זו פעילות שניתן לעשות) ולהתמכר לרחש מימיו במהלך עשרים דקות של עונג.

19

לאט לאט ירדה חשיכה ונדלקו אורות שצבעו את הנהר בגוונים מוארים.עשרות נקודות של אור צצו בחשיכה (חלקן מעששיות קטנות שנשאו מטיילים בידם (ישנם בתי מלון המציידים את הלנים בהם בעששיות) מראה מופלא ממש.

חלום על פני המים

את ארוחת הערב עשינו בבית המלון Ryori Ryokan Tsurugata שממוקם באופן הטוב ביותר שניתן לבקש על גדות התעלה ממש. הייתה ארוחה מצויינת ושירות נהדר בבית מלון מסורתי השופע אווירה הסטורית. כמובן שקינחנו באפרסק.

אני לא זוכרת איך ישנתי באותו הלילה אך, ללא ספק, החלומות שלי הפליגו כמו הסירות הקטנות שעל נהר ה – Takahashi.

אז איך מגיעים

קוראשיקי ממוקמת באזור Okayama. כדי להגיע לקוראשיקי צריך להגיע לעיר Okayama ומשם לקחת רכבת לתחנת קוראשיקי מרחק נסיעה של 15 דקות. כפי שנכתב קוראשיקי נמצאת מרחק נסיעה של שעה לערך מהירושימה ומעט יותר משעה מהערים קיוטו ואוסקה. אני מצרפת קישור ל japan guide המפרט את דרכי ההגעה מהמקומות שצויינו ל-OKAYAMA משם לוקחים רכבת לתחנת קוראשיקי.

6 תגובות

  1. קורשיקי היא אחד הפספוסים שלי בטיול. שמחתי להשלים דרכך.

  2. כתבה מקסימה אורית. נהניתי לקרוא ולהרגיש את חיי העיר הקטנה שאפשר לשוט בה בסירה ולהרגיש נינוחות.

    • תודה רבה רחל.נהניתי באותה מידה לכתוב על קוראשיקי, העלה בי זכרונות נעימים

אשמח אם תגיבו

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.