אומי-הצ’ימאן (omi-hachiman) נקודת חן יפנית בסביבות קיוטו

אומי-האצ’ימן (Omi-Hachiman) ?

בכל פעם שאני נזכרת בטיול שעשינו באומי-האצ’ימן, עולה חיוך רחב על פני. זו עיר שנמצאת מרחק חצי שעה נסיעה בלבד ברכבת מקיוטו הגדולה, במחוז shiga ויכולה להעביר חצי יום של שיטוט נהדר למי שמיצה את האטרקציות התיירותיות שיש לקיוטו להציע או שנקעה נפשו משלל התיירים הגודש אותה. אומי- האצ’ימאן (Omi-Hachiman) מסלול בסביבות קיוטו- מומלץ בהחלט.

רחוב shinmachi dori באומי- האצ'ימאן (Omi-Hachiman(

אומי-האצ’ימן קיבלה את פנינו בחיוך ובשלווה.  היה במפגש עמה אותנטיות רבה, מפגש עם חיים יומיומיים, עם יופי שקט ולא נוצץ וראוותני. באומי-האצ’ימאן יש הרבה היסטוריה, היא נבנתה במאה ה-16 והדבר ניכר בבתי הסוחרים המרשימים והיפים המבקשים להזכיר לעוברים בה את עובדת היותה מרכז חשוב להעברת סחורות לקיוטו.  תעלת המים הרומנטית החוצה אותה וקשורה לאגם Biwa האגם הגדול ביפן, סייעה בהעברת סחורות אלו והפכה את משפחות הסוחרים שגרו בה לאמידות ולמשפיעות ביפן כולה, בחלקן עד ימינו אנו.

בתים באומי האצ'ימאן

shinmachi dori

 בסמוך לתחנת  הרכבת של אומי-האצ’ימאן, עם היציאה גילינו את לשכת התיירות המקומית שם הצטיידנו  במפת העיר וגם קיבלנו הסבר לגבי האוטובוס שהוביל אותנו לטבורה של העיר. הגענו לרחוב shinmachi dori, רחוב היסטורי עם בתי משפחות הסוחרים.

אחד הבתים, ביתה של משפחת Nishikawa, הוא עדות לחיי משפחות הסוחרים ומומלץ לבקר בו. בבית יש חפצים שונים, כלים  ובגדים האופייניים לתקופה המוצגים שם, ניתן להסתובב בחדרים, להתרשם מהבית פנימה וגם מהגן הקטן בסמוך לו.

במקום פגשנו מדריך עם אנגלית רצוצה, שהסביר לנו על המשפחה שהתגוררה בבית. התרגשנו בעיקר מההשקעה שלו בנו, מהאדיבות ומסבר הפנים היפות שקיבל אותנו. הוא סיפר גם קצת עליו ועל העיר עצמה. חמוד אמיתי. (בית Nishikawa- סגור בימי שני ובימים העוקבים שלאחר חגים, עלות 250 יין). לאורך רחוב Shinmachi והבתים שבו, הציבה העירייה שלטי הסבר לגבי הבתים והמשפחות שחיו בהן. בחלק מהשלטים מתוארת התקדמותן הכלכלית  של המשפחות שחלקן הקימו תאגידים מצליחים ביפן.

כדורי “שלווה” תפוחים על גדות התעלה- haciman bori

הרחוב הוביל אותנו לתעלת מים קסומה, שחלק מבתי העיר העתיקים נחים על גדותיה. לאורך התעלה עצים עתיקים המנעימים את ההליכה בה. בתקופת הסתיו בה שהינו בעיר נצבעו העלים בצבעי שלכת ובאביב (כך ראיתי בתמונות שונות), מתמלאים העצים בפריחה וורודה ומקשטים את התעלה.

Hachiman bori

אציין גם כי מי שיבקר בחודשי הקיץ באומי-האצ’ימאן ייפגש במסורת מקומית של הדלקת עששיות עם רדת החשיכה לאורך התעלה כולה ובסמוך לבתים שונים בעיר .

Hachiman bori Omi-Hachiman

באותו בוקר בו שהינו על גדות התעלה הבחנו מדי פעם בסירות קטנות שחלפו להן , נהוגות בידי אנשים שלראשם כובע קש מחודד. חשנו כי חזרנו בזמן מאות שנים אחורה. (ניתן לחוות את החוויה לא רק על גדת התעלה אלא בשיט בתעלה בסיורים של חצי שעה היוצאים מהמקום בין 10:00-16:00 בעלות של 1000 יין).

4

על גדות התעלה בפתח חנות, ישב לו קשיש יפני כשהוא מתבונן בעוברים ובשבים, כשחלפנו בסמוך לחנות, הבחנו שהוא מייצר “שלווה”  בעבודת יד. מה זה “שלווה”? ישאלו בוודאי הצעירים מביניכם. אלו הם כדורי אורז תפוחים (שאכלנו אותם בארצנו הקטנטונת לפני שהגיעו לכאן אריזות הקורנפלקס אדירות הממדים). קנינו ממנו שקית של “שלווה” וגילינו להפתעתנו כי כדורי האורז התפוחים היו עוד חמים (וטעימים!).

גדת התעלה השלווה היא בדיוק המקום לאכול מאכל עם אותו השם בדיוק- “שלווה”. באיזור התעלה יש מתחם קטנטן שנקרא ishidatami-no-komichi ובו מספר חנויות, בבתים עתיקים, חלקן מציעות אוכל ויש גם חנות תכשיטים אחת בה ניתן לעצב תכשיט אישי.

תעלה באומי האצ'ימאן מסלול בסביבות קיוטו

בית ספר hakuunkan  ממש “מציאון”

המשכנו ללכת לכיוון הגשר הנטוע מעל התעלה. ברחוב שמעל הגשר יש מבנה מערבי מרשים שנקרא hakuunkan שנבנה בסגנון אירופאי במאה ה-19 ושימש כבית ספר מקומי. מי שתכנן את הבית הזה והשפיע על עיצובם של בתים נוספים בעיר הוא מיסיונר אמריקני, מורה וארכיטקט בשם William Vories, שחי בעיר ואת השפעתו ניתן לראות גם בבית הדואר של העיר.

Hakuunkan Omi-Hachiman

בבית הספר ניתן למצוא “מציאון” אליו מביאים תושבי העיר חפצים שונים למכירה. כל החפצים שם בעלות מצחיקה והתמורה מהמכירה מופנית לקידום ענייני העיר. אני קניתי תמונה מאויירת של התעלה וסט של כוסות ותחתיות שנראה ממש מעניין בסגנון וינטג’. מה עוד היה שם? קימונו יד שנייה במחירי רצפה, כלי בית מעניינים ועוד. במקום נמצאת נקודת מודיעין לטובת התיירים הפוקדים את העיר.

מקדש Himure Hachimingu

מבית הספר המשכנו לצעוד מטרים ספורים למקדש Himure Hacimangu ששמו כמו שמה של העיר, נגזר משמו של אל המלחמה האצ’ימאן. המקדש בעיר מוקדש לו ולפולחנו והעובדה כי המקדש מתייחס לסוגיות של כוח ושלטון גרמה לדמויות חשובות שהנהיגו את יפן כגון בני משפחת טוקוגאווה לשחר לפתחו.

מתחם המקדש כולל שער מרשים שמשני צידיו יושבים אריות וכן שורת מבנים פנימיים. הכניסה אליו ללא תשלום. כל מרץ הוא מארח פסטיבל שבו מושם דגם על תחרויות בין השכונות בעיר והבערת אש. למרות שהמקום מוקדש לאל המלחמה עלינו הוא דווקא השרה רוגע וזה היה זמן טוב לתה וממתקים יפניים.  בסמוך למתחם המקדש יש חנות קסומה  לממתקים מסורתיים של חברת Taneya הידועה בכל יפן שמקורה בעיר. החנות ששמה Taneya Himure Chaya מציעה לנכנסים אליה להנות מתה וממתקי mochi שנעשים במקום. יש אפילו גן קטן שמארח את כל הטוב הזה. החברה גם אחראית למתחם שלם ומודרני של דברי מאפה, שנקרא La Collina שנפתח ב-2015. במקום תוכלו למצוא עוגות מערביות ובעיקר את עוגת הבאומקוכן הגרמנית, אבל לא רק.  המתחם עצמו מעוצב תוך שילוב בין מבנה שנראה מסורתי מבחוץ עם גגות קש ומעוצב מודרני מבפנים. מאחורי המבנה בריכת מים קטנה וחיננית. לצערי, בשל קוצר זמן לא הייתי במקום אבל אני מצרפת קישור ותמונות. (כדי להגיע ל- la collina יש לצעוד כרבע שעה או לקחת אוטובוס.)

collina japan travel

הר האצ’ימאן

ליד המקדש יש מתחם ממנו עלינו ברכבל (היוצא כל 15 דקות) להר האצ’ימאן. המראה שנשקף מפסגת ההר חשף בפנינו את יופיה של העיר על אגם Biwa הסמוך לה.

הר אומי- האצ'ימאן Omi-hachiman

יש בהר שבילי הליכה ומקדש בודהיסטי, ניתן לטייל בשביליו ולראות את שרידי הטירה שבעבר נישאה בגאון מעל העיר אך נהרסה.  את הירידה מההר ניתן לעשות ברגל אבל אנחנו שהיינו עייפים אך מרוצים נעזרנו ברכבל.

הנופים שעל ההר היו סיום ראוי לטיול בנקודת חן יפנית קטנה, שמפגישה את המבקר בה עם החיים הפשוטים, חיי היומיום שמעניקים ליפן את אופייה. למתלבטים, אומי- האצ’ימאן (Omi-Hachiman) מסלול בסביבות קיוטו היא אופציה טובה מאוד המחברת בין מקום עם נשמה, מעט תיירים והרבה שלווה וכל זה כל כך קרוב לקיוטו, העיר הגדולה.

איך מגיעים לאומי-האצ’ימאן?

אתר japan guide מפרט את דרכי ההגעה למקום. לחצו על הקישור המצורף.

מסלולים נוספים בסביבות קיוטו?

יום טיול נחמד ועמוס בזכרונות היסטורים מחכה לכם בעיר נארה הנמצאת בסביביות קיוטו.

8 תגובות

  1. ככלש אני קוראת את הפוסטים שלך יותר, אני מבינה שליפן צריך להקדיש הרבה מאוד זמן, במיוחד כדי להנות מפינות החמד האלה. תודה!

  2. ממש אהבתי את הפוסט, את התיאורים ובזכותם את המקום הקסום הזה. כתיירת רגילה בטח לא היתי “מבזבזת” יום במקום על חשבון קיוטו אבל למטיילים שבאים לתקופה זה נראה טיול כייפי ביותר. משום מה התיאורים הזכירו לי קצת את קנזאווה אבל אני מניחה שלרבות מהערים הקטנות האלה יש הרבה מן המשותף כמו נהר, טירה ואיזור עתיק. כיף לגלות בעזרתך פינות חמד פחות מוכרות לטיול הבא😉🌸⛩🎏🎎

    • תודה רבה תמר.מסכימה איתך,שהמקום מומלץ לאנשים שכבר היו בקיוטו ובמקומות שיש לבקר בה ומחפשים גיוון , או מטיילים שהגיעו לתקופה ארוכה.או אז, זה באמת גילוי נחמד.כייף לפעמים להיפגש עם משהו פחות מוכר

  3. זה מסוג המקומות שעושים לי טוב על הלב. זכיתם. שמחתי להכיר דרכך את אומי הצ’ימן. תודה, אורית

    • גם אני זיוה, מעדיפה הרבה מאוד פעמים את המקומות הקטנים והשלווים על פני הנוצצים והעמוסים

אשמח אם תגיבו

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.