בילוי של ערב באסאקוסה טוקיו-Don’t worry be hoppy

ערב עומד לרדת על טוקיו

ערב עומד לרדת על טוקיו תיכף יגיעו הדמדומים וחשכה תרד על העיר. כמובן ששעות החשיכה הם עוד סיבה למסיבה בכרך הגדול כי טוקיו, אינה עיר מנומנמת להיפך היא מזמינה את המבקר בה לבילוי לילי. גם תושביה של העיר שבשעות היום הם נמרצים, חלקם חנוטים בבגדים מחוייטים, ממהרים לעבודתם,קדים זה לזה הופכים בשעות הערב לעליצים ונינוחים, משחררים את העניבה, ותולים על פניהם חיוך שבע רצון.

IMG-20181016-WA0006

אסאקוסה מושכת ביום וגם בלילה

יש מקומות בילוי רבים בעיר. אחד המקומות האהובים עלי נמצאים בצפונה של טוקיו באסאקוסה השייכת למה שמכנים היפנים shitamachi בתרגום הכוונה היא לעיר העתיקה והישנה שנושאת עמה ניחוחות של עברה הקדום. אסאקוסה היתה בעבר מקום הבילוי המועדף בעיר אך ההפצצות שניתחו על טוקיו במלחמת העולם השנייה הביאו להרס רב שהפך שכונות אחרות ליעד בילוי ואילו אסאקוסה עסקה בשיקומה, חלקים בה נבנו מחדש וכעת היא יודעת עדנה מחודשת ומושכת אליה תיירים רבים ביום וגם בלילה.

IMG_20161023_070344

הייתי באסאקוסה בבוקרו של יום, נהרתי עם עשרות התיירים למקדש הבודהיסטי senso ji האדום והמדהים ביופיו. המקדש הוא העתיק ביותר בטוקיו, נבנה בשנת 645 לספירה והוקדש לאלה קאנון, אלת הרחמים והחמלה. למרות שבפועל נהרס ושופץ אחרי מלחמת העולם השנייה עדיין יש לו מקום של כבוד והוא מתוייג כעתיק ביותר.בשעות הבוקר אתה פוסע עם עשרות אנשים, נכנס למתחם המקדש משער המכונה kaminarimon לרחוב nakamise הגדוש בעשרות חנויות של מזכרות וממתקים וצועד לעבר המקדש עצמו.

בבוקר ניתן להגיע גם לרחוב kappabashi אף הוא באזור אסאקוסה, שמציע למבקר בו, לרכוש כלים וחפצים למטבח בכל גודל וזווית שעליה חלמתם או תחלמו כולל מודלים מפלסטיק של מנות ארוחה הדומים דמיון מפליא למנות שתקבלו במסעדות ברחבי טוקיו.

IMG-20181015-WA0007

“הבדל של יום ולילה”

הפעם, ערכתי את הטיול באסאקוסה בשעות הערב וכמו שאומרים-“יש הבדל של יום ולילה” בין הלילה והיום…. באסאקוסה. כשיורד הערב, היא הופכת זוהרת יותר, משוחררת, עליזה ומאפשרת. בלי גינונים, בלי להתאמץ.

IMG-20181015-WA0005

אם בבילוי עסקינן, אז אי אפשר שיהיה שמח בלי כוס משקה ביד. Hoppy הוא משקה שמיוחד לאזור… אבל עוד נגיע לשם.. קצת סבלנות.

IMG-20181013-WA0067

לאזור אסאקוסה אני ממליצה להגיע רגע לפני סגירת החנויות ברחוב nakamise (החנויות נסגרות ב19:00).כך אפשר “להרוויח” קניית מזכרת או ממתק וגם לצפות באזור כשהוא משנה צורה וצבע.

IMG-20181016-WA0002

כשיורדת החשיכה, שער המקדש kaminarimon ממנו עברתם לרחוב nakamise מואר וזוהר באור יקרות. השער והמקדש מקבלים גוון ארגמני מדהים ובאופן פלאי המוני האנשים שגדשו את החנויות נמוגים והולכים, מפנים את האזור עבורכם, הכל משתחרר, פחות לחוץ ואפילו מקבל ממד רוחני. משום מה יש בחושך משהו שמחדד את החושים ולכן לראות את מקדש סנסו ג’י בלילה מפעיל ביתר שאת את החושים וגם את הרגש, פשוט חוויה מעצימה.

IMG-20181016-WA0003IMG-20181015-WA0009

תריסי חנויות רחוב nakamise שנסגרו לא מותירות את הרחוב בשיממונו אלא הופכים אותו לגלרית אומנות רחוב. כל תריס הוא למעשה ציור וכך אתם מוצאים את עצמכם מהלכים בתוך מוזיאון פתוח. גם רחובות נוספים כמו demboin dori שאליו נגיע מוכרים בשל תריסי החנויות המצויירים. בקיצור, הערב שנראה היה כי מביא עמו את הצבע השחור הוריד לרחובות קשת של צבעים.

IMG_20181008_002821IMG_20181008_002919IMG_20181008_003003

don’t worry be hoppy

אחרי שהתרשמתם עמוקות מהמקדש על שעריו וגלריית הרחוב של nakamise, פנו לרחוב okuyama mairmachi והמשיכו במורד הרחוב לרחוב hoppy. כן, הרחוב הוא על שם המשקה Hoppy משקה דמוי בירה, עם אחוז אלכוהול נמוך שהומצא על ידי חברה מקומית כדי לענות על המחסור בבירה בזמן מלחמת העולם השנייה. כך נולדות אגדות דווקא ממחסור.

IMG-20181013-WA0080

רחוב hoppy והרחובות הסמוכים לו, גדושים במסעדות רחוב קטנות, הפורסות שולחנות ברחוב, מזמינים את במבקרים ברחוב לאכול משהו, לשמוח, לשיר ולשתות hoppy כמובן. הhoppy מוגש כשהוא נמהל עם משקה אלכוהולי נוסף והשמחה רבה.

IMG-20181016-WA0007IMG-20181016-WA0005

האווירה ברחוב סוחפת ומחשמלת. מלבד המסעדות הללו יש גם מסעדות קטנות יותר ואינטימיות כך שכל אחד יכול להתחבר. אפשר להסתובב ברחוב ובאלו שסמוכים לו, להגיע עד רחוב dembo in dori שגם הוא הופך לגלריה של ציורי תריסי רחוב להדבק בעליצות הזו..ולזמזם את השיר הידוע (עם שינוי קל) dont worry be hoppy

לפחות עד מחר…

על פינות חמד נוספות באזור מקדש סנסו-ג’י מזמינה אתכם לקרוא על סיפורם של שני פסלי בודהיסטוות אותו תמצאו בבלוג הנפלא של בנצי גורן,  חבר טוב ומלא ידע כרימון.

מסעדות מומלצות באסאקוסה טוקיו

איך אפשר לסיים פוסט בלי כמה מסעדות מומלצות באסאקוסה. טיפ חשוב למגיעים לאזור- המסעדות נסגרות לקראת 22:30, מלבד מסעדות מעטות השייכות בדרך כלל לרשת זו או אחרת. לכן יש להגיע כבר ב-20:00 למסעדה שתבחרו לאחר שיטוט באזור.

באסאקוסה אכלתי בשלוש מסעדות. האחת, בעלת אווירה עליזה ונעימה. גיליתי  אותה כשחיפשתי מסעדה בשעת לילה מאוחרת אחרי טיסה מתישה. היא מבין המסעדות שיקבלו את פניך בכל שעה כי היא פתוחה 24 שעות. למרות שהיא חלק מרשת האוכל טעים, טרי מעניין ומפתיע והכל סובב סביב מאכלי עוף. אל השולחן יגיעו צלחות קטנות עם עוף שמשנה טעמו ממנה למנה. מומלץ!

IMG-20181013-WA0079

השנייה, איזאקיה חביבה ומומלצת מאוד עם מנות מעניינות, אווירה מלאת קצב והרבה שמחה. מכיוון שאין לה אתר אינטרנט אני מצרפת תמונה של החזית מה שיסייע לכם באיתורה אם תשאלו בסביבה.

.IMG-20181013-WA0061

מסעדה נוספת, משפחתית ברחוב סמוך שקט יותר היא מסעדת שנמצאת ברחוב hondori kappabashi. מסעדה נהדרת בבעלות זוג שמעניקה חוויה של אוכל טוב ואווירה קהילתית. כנראה שאנשים מהסביבה באים לאכול שם כי נראה שכולם מכירים שם את כולם. מצרפת כרטיס ביקור לשימושכם.

IMG-20181013-WA0059

ומה עם מלון?

המלצה אחרונה לסיום היא על מלון richmond premier asakusa שנמצא במרכז האזור ממש, מה שיאפשר לכם להיכנס היישר למיטה לאחר בילוי מוצלח.

רוצים המלצות נוספות לבילוי בטוקיו מחוץ למסלול המוכר?

ממליצה לקרוא את הפוסטים הבאים

טוקיו, אהבה ממבט שני– על טיול קסום באזור יאנאסן.

אזור שימוקיטאזאווה– על שכונה היפסטרית בטוקיו

רוצים להתחיל מהתחלה? קבלו טיפים מועילים לתכנון הטיול ביפן.

 

 

 

5 תגובות

  1. איזה יופי של פוסט!
    מעלה זכרונות וחוויות מהטיול שלי לפני כמה חודשים
    ועושה חשק לשוב בקרוב לאותם מקומות, רק בערב – כמו שסיפרת.
    תודה רבה
    ורד

    • איזה כייף ורד. האמת שגם לי בא לחזור. בדיוק לאותם המקומות שמעלים אצלי חיוך וגעגוע

אשמח אם תגיבו

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.